app-fill
Wróć do bloga

Case Study - rekrutacja do Trans EU

Trans.eu Group S.A. to firma technologiczna, która od 2004 roku rozwija jedną z najważniejszych platform logistycznych w Europie. Ma swoje oddziały w 13 krajach Europy, w których łącznie pracuje ponad 700 osób. Główna siedziba firmy ma swoje miejsce w Polsce, gdzie znajduje się również zespół HR. Nasz Crowdstaffing Case Study obrazuje skuteczność tej metody na przykładzie firmy Trans.eu.

Crowdstaffing - kiedy portale o pracę i agencje rekrutacyjne zawodzą

Jednym z wyzwań zespołu rekrutacyjnego w Polsce, było zatrudnienie 5 osób na stanowisko Account Specialist do zespołów w Niemczech (ze znajomością języka niemieckiego) i Holandii (ze znajomością języka holendereskiego i francuskiego). Poszukiwano specjalistów z doświadczeniem w branży logistycznej. Rekruterzy realizowali w tym czasie 30 procesów rekrutacyjnych do siedziby głównej, więc ich zasoby były mocno ograniczone. W związku z tym, wykorzystano zagraniczne portale z ofertami pracy, rezygnując z technik rekrutacji typu “direct search”. Szybko okazało się, że bez znajomości lokalnego rynku pracy i bezpośredniego dotarcia do Kandydatów, projekt będzie trudny do zrealizowania wewnętrznie. Podjęto zatem próby współpracy z niemiecką agencją rekrutacyjną, jednak ta nie chciała podjąć się rekrutacji na stanowiska niższego szczebla. Wtedy właśnie Trans.eu zdecydowało się podjąć współpracę z Talent Place.

Przeciwwaga dla wyzwań rekrutacji zagranicznych

Projekt Trans.eu wspierała jedna z rekruterek społeczności Talent Place, która bardzo dobrze zna niemiecki rynek pracy i płynnie posługuje się językiem niemieckim i francuskim. Dzięki temu, podczas rozmów rekrutacyjnych z Kandydatami mogła swobodnie się z nimi porozumieć i od razu zweryfikować ich poziom języka, co znacznie skracało cały proces. Jak mówi Ela Elimer z Trans.eu.: ,, Dla mnie współpraca z Nadią przebiegała świetnie! Była bardzo zaangażowana w projekt, a informacje które przekazywała nam po rozmowach z Kandydatami były na tyle konkretne, że wiedzieliśmy dokładnie kogo warto zaprosić na spotkanie”.
Talent Place miało dostarczyć 10 aplikacji i zrealizowało 100% założonego celu. Z 3 aplikacji na j. francuski zatrudniono 2 osoby, a z 3 aplikacji na j. holenderski zatrudniono 1 osobę. Trans EU Case Study pokazuje jak pomocny dla wyzwań zagranicznych rekrutacji może być Crowdstaffing
Więcej na temat rekrutacji zagranicznych za pomocą modelu crowdstaffingu przeczytasz w Case Study współpracy Talent Place z firmą Microsoft.

Network rekrutera i znajomość lokalnego rynku pracy okazuje się największą wartością

Talent Place poprzez network społeczności rekruterów, dotarł bezpośrednio do Kandydatów, którzy byli dopasowani do potencjalnej roli. Dzięki temu, projekt w Holandii zakończył się 100% sukcesem.
O korzyściach crowdstaffingu dla Twojego biznesu możesz przeczytać również w wywiadzie z Rafałem Chmurą, naszym Head of Sales.
,,Świetna współpraca, która na tamten moment odpowiadała w pełni na nasze potrzeby. Dla nas ogromną wartością było to, że Rekruterka znała lokalny rynek i od początku wskazywała nam jakie ewentualne wyzwania mogą się pojawić. Rekruter, który wie na co mieszkańcy danego kraju zwracają uwagę i w jaki sposób podchodzą do rekrutacji jest podczas procesu ogromnym plusem. Dlatego zdecydowanie poleciłabym Talent Place innym firmom.” - mówi Ela Elimer z Trans.eu.



Autor: Aneta Barth