OGÓLNE WARUNKI UMÓW EVERUPTIVE SP. Z O.O. – Usługi doradcze HR

1. Zakres

  1. Niniejsze ogólne warunki umów (OWU) określają treść zleceń lub umów o współpracy w zakresie świadczenia usług doradczych w obszarze HR (m.in. analiza i optymalizacja procesów HR, audyty, konsultacje, szkolenia, projekty doradcze) zawieranych z Everuptive sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (adres: ul. Fabryczna 1, 31-553 Kraków), wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000398401, NIP: 676-244-92-33, REGON: 122419948 (dalej: „Spółka”).

  2. Spółka oraz Klient mogą odmiennie ustalić treść pojedynczych zleceń lub umów (Umowa lub Zlecenie) poprzez wyraźne wyłączenie zastosowania poszczególnych postanowień OWU.

  3. Ilekroć w OWU mowa o „Umowie” lub „Zleceniu”, rozumie się przez to każdą umowę lub zamówienie zawierane ze Spółką w jakiejkolwiek formie, której przedmiotem jest świadczenie przez Spółkę usług doradczych w zakresie HR.

  4. Spółka wykonuje Umowę za pomocą swoich pracowników i współpracowników, a także może korzystać z usług podwykonawców. Zapisy OWU mają wówczas odpowiednie zastosowanie do takiego podwykonawcy.

  5. Spółka zobowiązuje się do wykonywania obowiązków określonych w Umowie z zachowaniem należytej, zawodowej staranności wymaganej od podmiotów profesjonalnie zajmujących się doradztwem HR.

  6. Spółka zapewnia, że osoby wyznaczone do realizacji Umowy posiadają odpowiednią wiedzę i kwalifikacje.

2. Definicje

  1. Użyte w OWU określenia oznaczają:

    Zamówienie – dokument (np. załącznik do Umowy) zawierający szczegółowy zakres i formę współpracy przy świadczeniu usług doradczych w zakresie HR oraz odpowiedzialność dedykowanego konsultanta lub zespołu.

3. Wykonywanie Umowy lub Zamówień

  1. W ramach współpracy doradczej w obszarze HR, Spółka deleguje konsultanta lub zespół konsultantów (wskazanych w Umowie lub Zamówieniu) do realizacji określonych tam zadań.

  2. Spółka zobowiązuje się do świadczenia usług zgodnie z ustalonym Zakresem i harmonogramem, o ile został on sprecyzowany w Umowie lub Zamówieniu.

  3. Klient zobowiązuje się do współdziałania ze Spółką, w szczególności:

    a) dostarczania niezbędnych informacji i dokumentów wymaganych do prawidłowego wykonania usług doradczych,

    b) wskazania osób do kontaktu w sprawach organizacyjnych i merytorycznych,

    c) terminowego udzielania odpowiedzi i akceptacji (jeśli jest to wymagane w ramach realizowanego projektu).

  4. Opóźnienia po stronie Klienta w przekazywaniu materiałów lub informacji mogą skutkować przesunięciem terminów realizacji, co nie będzie podstawą do obciążenia Spółki jakimikolwiek karami lub roszczeniami.

  5. Spółka zastrzega sobie prawo do wykorzystywania nazwy i logo Klienta w swoich materiałach referencyjnych (m.in. na stronie internetowej, w mediach społecznościowych) wyłącznie w celu informowania o fakcie świadczenia usług doradczych.

  6. Na prośbę Spółki, po zakończeniu projektu doradczego, Klient może udzielić rekomendacji lub zgodzić się na przygotowanie studium przypadku (business case study) opisującego współpracę.

4. Wynagrodzenie Spółki

  1. Za świadczenie usług doradczych w obszarze HR na rzecz Klienta, Spółce przysługuje wynagrodzenie określone w Umowie lub Zamówieniu. Może ono przybrać jedną z form:

    a) opłata abonamentowa (ryczałtowa) – np. za określony wymiar czasu pracy konsultanta / zespołu doradczego w danym okresie rozliczeniowym,

    b) rozliczenie projektowe – stała kwota za cały projekt,

    c) stawka godzinowa – wynagrodzenie zależne od faktycznie przepracowanego czasu, potwierdzanego raportami godzin.

  2. Zakres i stawki za ewentualne dodatkowe czynności, wykraczające poza ustalone w Umowie lub Zamówieniu, ustalane są każdorazowo w drodze aneksu bądź pisemnego potwierdzenia.

  3. Do każdego wynagrodzenia doliczany jest podatek VAT w obowiązującej stawce.

  4. Płatność wynagrodzenia następuje w terminie 7 dni od daty otrzymania przez Klienta prawidłowo wystawionej faktury, o ile w Umowie lub Zamówieniu nie wskazano inaczej.

  5. Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany w Umowie lub Zamówieniu.

  6. W przypadku braku płatności w terminie, Spółka może:

    a) wystosować do Klienta wezwanie do zapłaty oraz naliczyć opłatę administracyjną w wysokości 170 PLN,

    b) naliczać odsetki za opóźnienie w wysokości ustawowej,

    c) zawiesić świadczenie usług do czasu uregulowania należności przez Klienta.

  7. Wszelkie zmiany wysokości wynagrodzenia lub zakresu usług wymagają formy pisemnej (w tym mailowej), przy czym potwierdzone muszą być przez osobę upoważnioną po stronie Klienta. Taka korekta stanowi załącznik do pierwotnego Zamówienia.

5. Czas trwania i rozwiązanie Umowy lub Zamówienia

  1. Umowa lub Zlecenie zawierane są na czas określony, wskazany w jej treści lub w Zamówieniu.

  2. Każda ze Stron może wypowiedzieć Umowę lub Zlecenie z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego, w formie pisemnej (pod rygorem nieważności).

  3. W przypadku wypowiedzenia Umowy lub Zlecenia, Spółka ma prawo dokończyć rozpoczęte prace (o ile jest to zasadne w świetle harmonogramu i uzgodnień z Klientem) i otrzymać wynagrodzenie za działania wykonane do momentu wygaśnięcia Umowy lub Zlecenia.

  4. Za wszystkie usługi wykonane do dnia rozwiązania Umowy lub Zlecenia, Spółce przysługuje wynagrodzenie określone w Umowie lub Zleceniu.

6. Ochrona danych osobowych

  1. Strony oświadczają, że są odrębnymi administratorami danych osobowych osób uprawnionych do ich reprezentacji oraz osób do kontaktu, przekazywanych sobie w związku z zawarciem i realizacją Umowy lub Zlecenia.

  2. Każda ze Stron zobowiązuje się przetwarzać i zabezpieczać dane osobowe zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych (w tym RODO).

  3. Dane osobowe będą przetwarzane przez każdą ze Stron wyłącznie w celu prawidłowego wykonania Umowy lub Zlecenia, identyfikacji i wzajemnego kontaktu.

  4. Strony poinformują osoby, których dane udostępniają (np. pracownicy, osoby do kontaktu) o fakcie przekazania danych drugiej Stronie, celu i zakresie zbierania danych oraz prawach przysługujących tym osobom.

  5. Jeżeli w ramach usług doradczych Spółka będzie miała dostęp do danych osobowych pracowników Klienta (np. przy audycie procesów HR), zasady przetwarzania i ochrony tych danych zostaną odrębnie uregulowane w Umowie bądź w umowie powierzenia przetwarzania danych, jeżeli wymagają tego przepisy prawa.

7. Zakaz współpracy

  1. Klient zobowiązuje się, że w trakcie obowiązywania Umowy/Zlecenia, jak również przez 12 miesięcy po jej zakończeniu, nie zatrudni ani nie nawiąże innej formy współpracy (np. umowa zlecenie, umowa o pracę, B2B) z pracownikami lub współpracownikami Spółki, którzy bezpośrednio realizowali usługi doradcze na rzecz Klienta.

  2. W przypadku naruszenia zakazu, o którym mowa powyżej, Spółka ma prawo do naliczenia kary umownej w wysokości 100 000 PLN za każde takie naruszenie. Jeżeli szkoda Spółki przekroczy wysokość kary umownej, Spółka może dochodzić odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych.

8. Postanowienia końcowe

  1. Nieważność lub bezskuteczność któregokolwiek z postanowień OWU (np. na skutek zmiany przepisów prawa) nie wpływa na ważność pozostałych. W miejsce postanowienia nieważnego stosuje się najbardziej zbliżone rozwiązanie, które jest zgodne z prawem.

  2. OWU stanowią integralną część Umowy lub Zamówienia. Wszelkie odstępstwa od OWU wymagają wyraźnego wskazania w samej Umowie lub Zamówieniu.

  3. W przypadku rozbieżności pomiędzy Umową/Zamówieniem a OWU, pierwszeństwo mają postanowienia Umowy/Zamówienia.

  4. Spółka może w każdym czasie dokonać zmiany niniejszych OWU, publikując ich nową wersję na swojej stronie internetowej (np. https://talentplace.pl). Zmiany wchodzą w życie po upływie 8 dni od opublikowania, chyba że w nowym OWU określono inny termin.

  5. Do Umów lub Zleceń zawartych przed wejściem w życie zmian stosuje się wersję OWU obowiązującą w chwili zawarcia Umowy/Zlecenia (chyba że Strony ustalą inaczej).

  6. Umowa lub Zamówienie oraz niniejsze OWU podlegają prawu polskiemu, a w sprawach nieuregulowanych stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustaw o ochronie danych osobowych.

  7. Wszelkie spory wynikające z Umowy/Zlecenia, których Strony nie rozwiążą polubownie, będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Spółki.

  8. Klient jest związany OWU, jeżeli przed zawarciem Umowy lub Zlecenia otrzymał ich treść, w tym poprzez wskazanie linku do strony internetowej, z której może je pobrać.