W raporcie znajdziesz dane dotyczące stanowisk marketingowych w Polsce takich jak Marketing Manager, E-marketing Specialist, Marketing Performance Specialist, Social Media Specialist, Content Marketing Specialist, Graphic Specialist czy PR Specialist wraz z perspektywami na temat branży i jej dynamiką rozwoju w najbliższych latach.
Celem raportu jest dostarczenie właścicielom firm oraz ekspertom HR odpowiedzi na pytania takie jak:
Raport jest również przydatnym źródłem informacji dla kandydatów, którzy chcą poznać najczęściej oferowane warunki w branży marketingowej.
W 2022 roku wartość rynku reklamowego online wzrosła o przeszło 615 mln zł, co przełożyło się na dynamikę wzrostu sięgającą 10%. Tym samym rynek osiągnął wartość ponad 6,8 mld zł wg raportu IAB Polska. Raport Publicis Groupe o ,,Rynku Reklamy i Mediów” wskazuje że największy wzrost wolumenu wydatków reklamowych w Polsce wygenerowały sieci handlowe, które przeznaczyły na reklamę o niemal 162,6 mln zł więcej w 2022 r., co stanowi wzrost o 7,1% wobec 2021 r.
Wysoka inflacja od kilku miesięcy negatywnie wpływa na nastroje zakupowe Polaków, jednak e-handel wciąż jest na fali wzrostowej. Według ostatnich danych Gemiusa zakupy w sieci obecnie robi już 77% polskich konsumentów. Według szacunków Strategy& wartość polskiego rynku e-commerce w latach 2018–2022 wzrosła o 127% (z 48 mld zł do 109 mld zł), natomiast do 2027 roku ma już sięgnąć 187 mld zł.
Zostaw swoje dane kontaktowe,
a automatycznie uzyskasz dostęp do raportu.
"*" oznacza pola wymagane
Marketing niemal zawsze znajduje się w zestawieniach zawodów przyszłości, ponieważ mimo rozwoju automatyzacji i sztucznej inteligencji, w dalszym ciągu nikt nie wpadł na rozwiązanie jak zastąpić ludzką kreatywność, a co więcej rośnie zapotrzebowanie na nowych specjalistów. Najnowsze badanie “Stan AI” wykazało, że 62% liderów marketingu i 66% liderów biznesu już zatrudniło nowych pracowników, aby pomóc w wykorzystaniu narzędzi AI/automatyzacji. Wg agencji Newseria od 2020 roku do teraz wzrost liczby ogłoszeń o pracę w obszarze e-commerce sięga aż 40%.
Raport Talent Pool sporządzony przez Talent Place ma za zadanie pokazać jak wygląda dostępność kandydatów z doświadczeniem oraz wskazać jakie warunki należy zaoferować, aby oferta pracy była atrakcyjna dla potencjalnego pracownika.
Chcesz wiedzieć więcej?
Jeśli masz konkretne pytania prześlij je do nas przez formularz kontaktowy.
"*" oznacza pola wymagane
Talent Place jest częścią Everuptive Group, dostawcy skutecznych rozwiązań dla biznesu, działających w oparciu o potencjał Internetu i nowoczesnych technologii.
Masz pytania? kontakt@talentplace.pl
DLA REKRUTERÓW
DLA KANDYDATÓW