Case study:
ABB

ABB_logo

Nowe sposoby rekrutacji stażystów
w dobie kryzysu.

O firmie

ABB jest liderem technologicznym, który od kilkudziesięciu lat wspiera cyfrową transformację przemysłu. Firma prowadzi działalność w oparciu o cztery obszary biznesowe: Elektryfikacji, Automatyki Przemysłowej, Systemów Napędowych oraz Robotyki i Automatyki Dyskretnej. ABB jest obecna w ponad 100 krajach świata i zatrudnia około 110 000 pracowników.

Od ponad 25 lat ABB jest obecna także w Polsce, gdzie dzięki inwestycjom w jednostki badawczo-rozwojowe osiągnęła status jednej z najbardziej innowacyjnych firm.

Sektor: Przemysł i technologie
Liczba pracowników: 110 000
Wyzwanie: Przeniesienie działań employer brandingowych
do świata online

Działania employer brandingowe w czasie pandemii

ABB w Krakowie prowadzi rekrutacje na staże przez cały rok, dzięki czemu firma stale pozyskuje młode talenty. Spory wkład w rekrutacje na pozycje stażowe mają standardowo prowadzone działania employer brandingowe, takie jak udział w targach pracy, dni otwarte w siedzibie firmy lub inne formy spotkań na żywo. Ze względu na sytuację, która w marcu 2020 r. drastycznie ograniczyła możliwości komunikowania się z rynkiem pracy, tego typu standardowe działania nie mogły zostać podjęte.

W odpowiedzi na nowe wyzwanie, krakowski oddział ABB szybko wdrożył nowe, innowacyjne sposoby dotarcia do studentów z kluczowych dla firmy uczelni. Jednym z takich sposobów były webinary online.

Eventy online jako odpowiedź na nowe realia rynku pracy

Aby przyciągnąć uwagę kandydatów, ABB zdecydowała się na świeżą, interaktywną formę webinarów, która miała wykraczać poza dotychczasowe standardy eventów online. Kluczowe było przyciągnięcie uwagi osób o odpowiednim profilu, możliwość jakościowej interakcji z uczestnikami, a także dostarczenie studentom solidnej dawki wiedzy.

Mając na uwadze wcześniejszą udaną współpracę z Talent Place przy rekrutacji stażystów, ABB skorzystała z naszego wsparcia przy organizacji i realizacji dwóch webinarów.

Kluczem do sukcesu projektu okazał się dobór interesujących dla grupy docelowej tematów, a także współpraca z zespołami ABB: Talent Acquisition oraz Early talents & University Relations. Spotkania przybrały m.in. formę krótkich wykładów oraz wirtualnych rozmów z uczestnikami. Skupiały się przede wszystkim na dostarczeniu uczestnikom realnej wartości i wiedzy. Pierwszy z nich miał na celu rozjaśnić młody ludziom, jak rozpocząć karierę w korporacji. Ze względu na ogromne zainteresowanie uczestników programami stażowymi w ABB, drugi webinar został całkowicie poświęcony tej właśnie tematyce. W wydarzenia zostali również zaangażowani obecni stażyści ABB, którzy mogli podzielić się swoimi własnymi doświadczeniami odnośnie staży w poszczególnych jednostkach firmy oraz przedstawić zalety programów stażowych.

Webinary jako skuteczniejsza forma targów pracy

Dzięki trafnemu doborowi tematów oraz wysokiej jakości przygotowanych spotkań, oba wydarzenia okazały się ogromnym sukcesem. Kampania promocyjna realizowana przez Talent Place dotarła do ponad 30 000 osób, a wydarzenia zgromadziły odpowiednio 238 i 183 uczestników. Dowodem na wysoką jakość spotkań i odpowiednio przygotowane tematy była wysoka konwersja – podczas promocji pierwszego webinaru 1 na 4 osoby odwiedzające stronę zapisów decydowała się na udział w wydarzeniu.

“Współpraca z Talent Place przy organizacji webinarów dla studentów pozwoliła nam w pełni skupić się na przygotowaniu merytorycznym. Talent Place zadbało o wszystkie kwestie organizacyjne i techniczne oraz zorganizowało komplet działań promocyjnych. Dzięki ich wsparciu udało nam się zgromadzić odpowiednio 238 i 183 uczestników, a w efekcie uzyskaliśmy 68 aplikacji na nasze stanowiska juniorskie i stażowe. To co było dla nas kluczowe w tym projekcie, to fakt, że taka forma inicjatyw i współpraca z Talent Place pozwoliły nam podzielić się solidną dawką wiedzy ze studentami kluczowych dla nas uczelni, a w trakcie spotkania nie musieliśmy konkurować o ich uwagę z innymi pracodawcami.” – Agnieszka Wójciga, Employer Branding Expert, ABB.

W trakcie wydarzeń uczestnicy mieli również okazję porozmawiać z przedstawicielami ABB i zapytać o nurtujące ich kwestie. Łącznie padło ponad 80 pytań, na które przedstawiciele firmy odpowiedzieli podczas kończących eventy sesji Q&A oraz drogą mailową po zakończeniu wydarzeń. O jakości spotkań świadczy również poziom satysfakcji uczestników. 80% osób, które wypełniły ankietę ewaluacyjną dotyczącą drugiego wydarzenia, oceniło webinar oraz przydatność merytoryczną przekazywanej wiedzy najwyższą możliwą oceną.

Jak oceniają nas nasi klienci?

Chcesz wiedzieć więcej?

Jeśli masz konkretne pytania prześlij je do nas przez formularz kontaktowy.

Poznaj nas bliżej

Dołącz do naszej grupy
i bądź na bieżąco
z trendami w HR!

TP_www_BOTTOM_HR

Talent Place jest częścią Everuptive Group, dostawcy skutecznych rozwiązań dla biznesu, działających w oparciu o potencjał Internetu i nowoczesnych technologii.

Masz pytania? kontakt@talentplace.pl