app-fill

Case study: Microsoft

Jak gigant IT skutecznie pozyskał kandydatów na międzynarodowy staż.

O firmie

Microsoft jest jednym z największych na świecie przedsiębiorstw z branży informatycznej. W 2019 firma zatrudniała blisko 145 tys. osób w 120 krajach. Obecnie jednym z najbardziej strategicznych produktów przedsiębiorstwa Microsoft jest opracowana przez nich platforma chmury obliczeniowej Azure.

Sektor: IT
Liczba pracowników: 145 tys. osób w 120 krajach
Wyzwanie: Międzynarodowa rekrutacja programistów na staże

Rekrutacja programistów na staże na Węgrzech

Rekrutacja programistów na staże w Microsoft jest międzynarodowa. To sprawia, że dotarcie do grupy studentów z pewnym wachlarzem kompetencji stanowi wyzwanie. Kiedy największą trudnością dla Klienta okazała się rekrutacja na Węgrzech, Microsoft postanowił nawiązać współpracę z Talent Place i oprzeć kampanię rekrutacyjną o metodę crowdstaffingu. Współpraca ta rozpoczęła się dzięki platformie Notatek.pl, która wcześniej wspierała procesy rekrutacyjne Microsoftu w Polsce i należy wraz z Talent Place do Grupy Everuptive.

Kto zna najlepiej potrzeby studenta? Drugi student!

Talent Place powierzono realizację kampanii rekrutacyjnej w Budapeszcie, której celem było dotarcie do ambitnych studentów o profilu IT i marketingowym oraz zarekomendowanie ich na program stażowy i absolwencki w Microsoft.

“ (...) bez odpowiedniego wsparcia nie zawsze jest możliwe, aby zapewnić odpowiednio wysoką jakość i efektywność w działaniach rekrutacyjnych skierowanych na studentów.” Marcin Kurnik, Sr. University Recruiter, Microsoft

Klientowi zależało aby osoby, które zakwalifikują się do programu studenckiego spełniały wewnętrzne kryteria firmy, wśród których była m.in. znajomość języka angielskiego. Najlepszymi znawcami środowiska studentów, okazali się być... studenci! Dlatego właśnie Talent Place zaangażowało w projekt swoich najmłodszych stażem rekruterów, którzy świetnie rozumieją środowisko studenckie i są jego częścią.

Crowdstaffing jako rozwiązanie w rekrutacji stażystów

Dzięki weryfikacji kompetencji i podstawowych kryteriów Kandydatów przez Talent Place, aplikacje, które zostały przekazane Klientowi były bardziej dopasowane.Według Marcina Kurnika ,,(...) była to do tej pory nasza najbardziej udana kampania poszukiwania talentów na programy stażowe oraz absolwenckie na Węgrzech”.

Talent Place zrealizowało 100% ustalonego celu rekrutacyjnego, a dostarczeni Kandydaci posiadali poszukiwane przez Microsoft kompetencje.

,,Jak najbardziej mogę też polecić ideę crowdstaffingu, który jest znakiem czasu, metodą potrzebna w nowoczesnym, szybko zmieniającym się świecie. Pionierem stosującym to podejście na Polskim rynku jest Talent Place, więc to naturalne, że zdecydowaliśmy się na współpracę.” podkreśla Marcin Kurnik.

Pozostałe materiały

Case study: Trans.eu

Jak firma technologiczna poradziła sobie z poszukiwaniem kandydatów za granicą bez znajomości lokalnego rynku pracy

Case study: Microsoft

Jak gigant IT skutecznie pozyskał kandydatów na międzynarodowy staż.

Case study: Credit Agricole

Jak bank uniwersalny zaczął pozyskiwać nawet 250 kandydatów miesięcznie.

Zrealizuj z nami skuteczną rekrutację

Dołącz do firm, które dzięki naszemu wsparciu zaadresowały swoje wyzwania rekrutacyjne. Skontaktuj się z nami, żeby poznać szczegóły oferty.

Poznaj szczegóły naszej oferty

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajdziesz tutaj.