Wróć do bloga

Crowdstaffing w rekrutacji na małą i dużą skalę

Siatka rekruterów, która otrzymuje spersonalizowane projekty rekrutacyjne. Rekrutacja oparta o system poleceń i wzajemne wsparcie wśród ekspertów HR z różnych branż - tak wygląda crowdstaffing, najefektywniejszy sposób rekrutacji w Polsce i za granicą.

Jak działa crowdstaffing?

Każdy rekruter ma swoją indywidualną bazę kandydatów, którą stale aktualizuje i rozwija. Średnio składa się ona z 700 kontaktów i zawiera Kandydatów z jednej branży lub kilku pokrewnych. W momencie, gdy Społeczność kilkudziesięciu rekruterów z różnych branż łączy siły, możesz spojrzeć na ich bazy globalnie - wtedy taka baza liczy łącznie nawet 150 000 Kandydatów! Znajdują się tam osoby na różnych stanowiskach, o zróżnicowanym “seniority” i mające doświadczenie w wielu obszarach - od IT, przez sprzedaż, marketing, BPO/SSC, aż po inżyniering i produkcję. Crowdstaffing, czyli rekrutacja przez społeczność, opiera się na idei direct searchu, pracą z bazą i wzajemnego polecania kandydatów między rekruterami z różnych branż, posiadających osobne listy kontaktów. To sprawia, że każdy proces rekrutacyjny, niezależnie od branży, społeczność rekruterów jest w stanie zrealizować szybko i efektywnie. Case studies wybranych procesów zrealizowanych w oparciu o crowdstaffing możesz obejrzeć na naszej stronie.

W Talent Place po raz pierwszy zastosowaliśmy tę metodę w 2016 roku. Szybko okazało się, że jest ona najskuteczniejsza na rynku; przynosi najlepsze rezultaty w najkrótszym czasie. Wiemy, że najlepsi Kandydaci pochodzą z rekomendacji, dlatego na przestrzeni lat rozwinęliśmy naszą Społeczność rekruterów i udoskonaliliśmy nasze procesy, nadając im najwyższą jakość. Opracowane przez nas systemy rekomendacji i programy poleceń jeszcze bardziej angażują specjalistów ds rekrutacji i pozwalają nam zamykać projekty w coraz szybszym tempie i z lepszymi wynikami.

Crowdstaffing - korzyści dla Twojej firmy

Szybka realizacja placementów

W rekrutacji obok precyzyjnie dobranych rekomendacji liczy się również szybkość zatrudnienia. Crowdstaffing pozwala błyskawicznie przekazać oczekiwania względem idealnego Kandydata na dane stanowisko w Twojej firmie. Społeczność ekspertów HR z doświadczeniem w rekrutacji dla różnych branż, dzięki wspólnemu działaniu, jest w stanie w krótkim czasie wyłonić najlepiej dopasowane talenty.

Większe możliwości rekrutacyjne

Zwłaszcza w obliczu dużej potrzeby rekrutacyjnej, gdy wewnętrzne działy HR mogą okazać się niewystarczające. Siła crowdstaffingu tkwi w różnorodności i wzajemnej współpracy ekspertów z różnych dziedzin. Dzięki temu społeczność rekruterów jest w stanie jednocześnie prowadzić procesy multidyscyplinarnie: symultanicznie dowozić placementy na stanowiska specjalistów IT, managerów, inżynierów produkcji czy księgowych. Crowdstaffing umożliwia dotarcie do Kandydatów z wielu branż jednocześnie.

Skalowalne rozwiązanie

Rekrutacja przez społeczność oznacza nieograniczone możliwości w pozyskiwaniu dużej liczby Kandydatów z dowolnej branży. Przykładowo, jeśli Twoja organizacja planuje ekspansję na rynki zagraniczne, oznacza to, że będzie potrzebowała zrekrutować wiele osób w krótkim czasie. Dzięki crowdstaffingowi jest to możliwe, w dodatku to rozwiązanie zapewnia też najlepszą jakość Kandydatów i szybką realizację procesów.

Rekrutacja przez społeczność w praktyce

Zarówno niewielkie firmy, startupy, jak i międzynarodowe korporacje mogą skorzystać na crowdstaffingu. Zlecając pojedyncze projekty, na przykład na zatrudnienie specjalisty IT o wąskiej specjalizacji lub wynajmując rekrutera ze Społeczności do firmy na określony czas, oddają procesy HR w ręce specjalistów, którzy są najlepsi na rynku. Model działania Talent Place docenił chociażby amerykański portal Clutch, uznając nas za najlepszą agencję rekrutacyjną na świecie. To tylko potwierdza, jak efektywną metodą jest crowdstaffing i jakie możliwości rekrutacyjne daje. Dzięki zróżnicowanej siatce rekruterów nasze poszukiwania Kandydatów są precyzyjne i trwają krótko. W dodatku każdy z naszych rekruterów dba o to, by być partnerem do rozmowy dla Kandydata, niezależnie od poziomu jego “seniority” czy etapu procesu. To wszystko sprawia, że Klient otrzymuje rekomendacje z Kandydatami o trafionym profilu i z pożądanymi kompetencjami.



Autor: Anna Jaskowska