Każdego roku wzrasta rynek użytkowników aplikacji mobilnych, a co za tym idzie coraz więcej firm podejmuje decyzję związaną ze stworzeniem swoich aplikacji. Aplikacje mobilne pozwalają na lepszą komunikację z klientami – wspierają sprzedaż, marketing i obsługę klienta. Dlatego na rynku możemy znaleźć wiele narzędzi i frameworków wspierających pracę w tym narzędzi cross-platformowych, czyli pomagających projektować aplikacje przystosowane do działania zarówno na Android, jak i iOS. Jednym z nich jest React Native, który w 2020 roku według portalu Statista.com znalazł się na pierwszym miejscu wśród mobilnych frameworków wykorzystywanych przez twórców gier i aplikacji mobilnych.
Początki React Native
React Native jest frameworkiem, który zadebiutował na rynku w 2015 roku. Wcześniej, bo już w 2012 roku założyciel Facebooka stwierdził, że dotychczasowe rozwiązania oparte na HTML5 nie będą sprawdzały się w przyszłości, ponieważ coraz więcej użytkowników platformy zaczęła korzystać ze smartfonów. W tamtym czasie nie było żadnego rozwiązania, które mogłoby w szybkim czasie dostarczyć aplikację dostępną zarówno na iOS oraz Android. Dlatego w 2013 roku, podczas hackathonu został stworzony zarys React Native, który najpierw był wykorzystywany wewnętrznie, a z czasem stał się popularnym narzędziem do pracy nad aplikacjami w innych firmach.
Aplikacje mobilne stają się coraz bardziej popularne
Z roku na rok rośnie liczba użytkowników smartfonów. W roku 2021 szacuje się, że osiągnie poziom 3,8 miliarda osób. Im więcej osób korzysta ze smartfonów oraz aplikacji mobilnych, tym więcej aplikacji będzie tworzonych. Ważnym wymaganiem klientów jest również to, żeby dostawcy aplikacji mobilnych byli w stanie szybko stworzyć nową aplikację oraz sprawnie ją wdrożyć na iOS i Androida. Oczywiście samo stworzenie aplikacji to nie wszystko, należy na bieżąco wprowadzać nowe rozwiązania oraz monitorować rynek pod kątem trendów. To sprawia, że technologie mobilne będą nadal cieszyć się olbrzymią popularnością, a specjaliści z tej dziedziny będą na rynku bardzo często poszukiwani. Co ważne z frameworku korzysta nie tylko Facebook, ale również tacy giganci jak Tesla, Samsung, Walmart czy Uber.
Na co pracodawcy zwracają uwagę rekrutujące React Native Developera?
Mimo rosnącej konkurencji ze strony takich rozwiązań jak np. Flutter spora liczba ofert pracy dla React Native Developerów wskazuje na to, że popularność narzędzia jest nadal na wysokim poziomie. Sądzimy, że z roku na rok ofert pracy związanych ze stanowiskami React Native Developerów będzie przybywać. Na co pracodawcy będą zwracać szczególną uwagę podczas całego procesu rekrutacji:
CV to podstawa
CV to podstawowy dokument aplikacyjny, to Twoja wizytówka i przepustka do kolejnego etapu procesu rekrutacji. Pamiętaj o tym, aby CV było przejrzyste, aby zawierało podstawowe informacje (jak dane osobowe, edukacja czy doświadczenie). Ważnym elementem, o którym musisz pamiętać jest dodanie informacji o zrealizowanych projektach (jeśli możesz je upubliczniać) – opisz jakie projekty zostały przez Ciebie zrealizowane, jaki wkład miałeś w pracę całego zespołu.
Podstawy i narzędzia, z którymi wcześniej pracowałeś
Wypisz koniecznie w CV lub przygotuj przed rozmową rekrutacyjną – listę języków programowania, frameworków i innych narzędzi, które znasz i które zostały wypunktowane w ogłoszeniu w sekcji wymagania. Jeśli coś jest wymagane to pracodawca zapyta o to na rozmowie rekrutacyjnej. Bądź przygotowany na te pytania – przypomnij sobie kiedy z tych narzędzi korzystałeś, w jaki sposób zostało wykorzystane w twojej pracy.
Tempo Twojego rozwoju
Twój rozwój zawodowy jest czymś o co musisz zadbać – w świecie związanym z front-end / IT wszystko bardzo szybko się zmienia. Pracodawca chce wiedzieć, czy jesteś “częścią tego świata”. Czy zwracasz uwagę na to jakie są trendy? Co ostatnio zmieniło się w dziedzinie, która najbardziej Cię interesuje? Jak szybko i gdzie zdobywasz wiedzę i doskonalisz swoje umiejętności. Oczywiście, większość pracodawców oferuje budżety szkoleniowe, ale tylko od Ciebie zależy jak wykorzystasz ten budżet i czas na swój rozwój.
Poznaj historię firm, którym pomogliśmy znaleźć najlepszych kandydatów do pracy!
Zarobki na stanowisku React Native Developer
Kandydaci aplikujący na stanowiska React Native mają zazwyczaj do wyboru dwie formy umowy: umowę o pracę lub umowę o współpracę (B2B). Każdy, indywidualnie może podjąć decyzję co jest w danym momencie bardziej korzystne.
Widełki wynagrodzenia różnią się w zależności od poziomu stanowiska i lokalizacji, chociaż lokalizacja firmy będzie miała coraz mniejsze znaczenie w związku z rozszerzaniem możliwości pracy zdalnej.
Kandydaci z najmniejszym doświadczeniem (doświadczenie do 1,5 roku) mogą liczyć na zarobki 4000 – 7000 zł netto na kontrakcie B2B (4 000 – 6 300 zł brutto przy Umowie o pracę). Kandydaci z większym doświadczeniem (doświadczenie między 2-4 lata) mogą liczyć na wynagrodzenie między 9 000 a 14 000 zł netto na kontrakcie B2B (8 000 – 12 000 zł brutto przy umowie o pracę). Kandydaci z doświadczeniem seniorskim (4+ lat doświadczenia) mogą liczyć na wynagrodzenie na poziomie 15 800 – 20 000 zł netto na kontrakcie B2B (13 000 – 18 000 zł brutto przy umowie o pracę).
Więcej informacji znajdziesz w raporcie Talent Pool – React Native Developer