Niestandardowe metody sourcingu – celowe literówki

Czy zdarzyło Ci się spotkać z literówką na profilu LD Kandydata? Mi tak! Zastanawiało mnie, ile osób robi to celowo, aby ograniczyć liczbę otrzymywanych wiadomości z ofertami pracy? Zaczęłam szukać! Wyniki moich poszukiwań doprowadziły mnie do wniosku, że mogę prowadzić sourcing, stosując nową metodę – wpisanie celowej literówki!

Przykłady celowych literówek w IT:

  1. “Java Devloper” → Link 
  2. “Python Devloper” → link 
  3. “Devloper” → link 
  4. “dotnet Developer” → link

Zastosowanie literówek

Celowe literówki możesz zastosować, przeprowadzając sourcing. W jaki sposób? Zamieść literówkę na przykład w nazwie stanowiska lub w nazwie wymaganej lub wymaganych technologii. Celowe błędy w pisowni mogą się również sprawdzić w wiadomości do kandydatów. Kto się oprze pokusie, aby wytknąć komuś błąd? Z własnego doświadczenia wiem, że zwrócisz na siebie uwagę jeśli pomylisz czyjeś Imię lub zrobisz błąd gramatyczny.

Jest tu ogromne pole do manewrów i nieskończona liczba kombinacji. Oczywiście pamiętaj, aby nikogo nie urazić i nie obrazić. Ta metoda jest dość kontrowersyjna, ale może przynieść pozytywny efekt.

Zalety celowych literówek

Czego możesz się spodziewać, to oczywiście zwiększony response rate. Nietypowy sposób na rozpoczęcie konwersacji. Zapadamy w pamięci Kandydata. Zwracamy na siebie uwagę, pokazując się od ludzkiej strony, my też popełniamy błędy. Jest to okazja, aby zejść z tonu i pokazać swoją ludzką twarz. Możemy obrócić całą sytuację w żart.

Wady literówek

Jest ryzyko, że kogoś nieumyślnie obrazimy  – jeśli pomylimy imię. Jest też szansa, że wyjdzie na to, że wrzuciliśmy coś poprzek “kopiuj”+ “wklej”. Może to nadwyrężyć naszą wiarygodność i nie być korzystne przy budowaniu relacji.

Z pewnością metoda zastosowania celowych literówek nie powinna być na pierwszym miejscu stosowania w codziennej praktyce zawodowej rekrutera. Jest to jednak coś innego i eksperymentalnego, co w efekcie może przynieść pozytywne skutki. Trzeba pamiętać też o zagrożeniach, które należy przeanalizować i upewnić się, że nikogo nie urazimy.

Natalia Szubert

Natalia Szubert

Chcesz wiedzieć więcej?

Jeśli masz konkretne pytania prześlij je do nas przez formularz kontaktowy.

Poznaj nas bliżej

Dołącz do naszej grupy
i bądź na bieżąco
z trendami w HR!

TP_www_BOTTOM_HR

Talent Place jest częścią Everuptive Group, dostawcy skutecznych rozwiązań dla biznesu, działających w oparciu o potencjał Internetu i nowoczesnych technologii.

Masz pytania? kontakt@talentplace.pl

DOŁĄCZ DO NEWSLETTERA
HR HERO

Bądź na bieżąco z tym, co dzieje się
w branży HR i rekrutacji!