Dobry wizerunek Rekrutera wśród kandydatów – 5 sprawdzonych sposobów

Wizerunek Rekrutera jest istotną kwestią w pracy. Determinuje on efekt naszych działań. Obecnie każdy sprawdza opinię na temat wszystkiego i wszystkich wokoło. Jak więc zadbać o pozytywny wizerunek Rekrutera wśród kandydatów? W tym artykule znajdziesz sprawdzone sposoby, jak to zrobić

Dlaczego warto zadbać o swój wizerunek wśród kandydatów? 

Dobry wizerunek poprawia naszą wiarygodność jako Rekruter godny zaufania. Zaufanie jest podstawą dobrej relacji. Dobre relacje z kandydatami pomagają nam w zamknięciu rekrutacji.

Szanowanie czasu (swojego i drugiej osoby) 

Czas to pieniądz. Wizerunek Rekrutera z pewnością poprawi się, gdy będziesz sprawnie odpowiadać na wiadomości i szybko przeprowadzać rozmowy z kandydatami. Kontaktowanie osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane ofertą jest kluczowe. Dobrze przeprowadzony sourcing i selekcja CV, czy też profili kandydatów pomoże w oszczędności czasu obu stron.

Dobra praktyka: Zanim skontaktujesz się z Kandydatem/Kandydatką dokładnie zapoznaj się z jego/jej profilem – dobrym pomysłem jest nawiązać do hobby, jakiegoś wydarzenia lub aktualnego projektu Kandydata/Kandydatki → np. Widzę, że pracujesz w bankowości. Czy dalej chcesz realizować projekty w tej branży? Słyszałam wiele sprzecznych opinii na jej temat. Jaka jest Twoja opinia?

Niekorzystna praktyka: Brak podstawowych informacji o ofercie w pierwszej wiadomości → np. Cześć! Prowadzę ciekawy projekt i pomyślałam, że może Cię zainteresować. Chcesz poznać szczegóły?

Szczera i jasna komunikacja

Już od pierwsza wiadomość skierowana do Kandydata musi być zrozumiała. Powinna również zawierać maksymalną ilość najważniejszych dla Kandydata informacji. Szczerość jest kluczowa, jeśli zależy nam na wiarygodności i dobrej opinii. Na samym wstępie warto jest poruszyć najbardziej istotne kwestie oraz te, które mogą wydawać się przeszkodą lub problemem dla Kandydata. Kłamstwo ma krótkie nogi i nie pomaga w budowaniu dobrego wizerunku Rekrutera.

Dobra praktyka: Prześlij Kandydatowi/Kandydatce plik zawierający kompletny opis oferty – dzięki temu on sam/ona sama może zweryfikować, czy oferta jest odpowiednia.

Niekorzystna praktyka: Brak kompletnych informacji, oszukiwanie i wciskanie ofert na siłę.

Wartość dodana 

Nie samą rekrutacją człowiek żyje. Twoją reputację i opinię na rynku pracy z pewnością poprawi aktywność inna niż rekrutacja. Prowadzenie bloga, kanału na YT, udzielanie się społecznie czy charytatywnie wpłynie pozytywnie na Twoją opinię. Zwiększy to Twoją wiarygodność i pozwoli zbudować zaufanie. Może się okazać, że Twoje działania przyciągną do Ciebie nowych kandydatów – a to fajna odmiana w pracy! 

Dobra praktyka: Podziel się ostatnio przeczytanym artykułem na swoim profilu. Zadaj pytanie i rozpocznij dyskusję na forum/ LinkedIn itp.

Niekorzystna praktyka: Skupianie się wyłącznie na sourcingu i kontaktowaniu jak największej liczby osób bez głębszej analizy.

Partnerska relacja 

Do każdego Kandydata podchodź z nastawieniem, że chcesz go lub ją lepiej poznać i dowiedzieć się, jakiej pracy szuka. Zapytaj o aktualne potrzeby i przyczynę rozważania zmiany pracy. Nie wciskaj oferty na siłę. Staraj się zbudować zaufanie i być wsparciem i doradcą w kwestii nowej pracy. 

Dobra praktyka: Nawiąż do ostatniego kontaktu → np. Cześć! Pamiętam, że miałam do Ciebie wrócić bliżej nowego roku. 🙂 Chcę Cię zapytać, czy rozważasz zmianę pracy w najbliższym czasie? Chcesz zapoznać się z ofertą, którą mam dla Ciebie do polecenia?

Niekorzystna praktyka: Brak nawiązania do ostatniego kontaktu, wrzucanie kolejnej oferty bez przywitania się.

Rekomendacje na profilu LinkedIn 

Nie ma lepszej reklamy dla rekrutera niż rekomendacje od zadowolonych Kandydatów. Nie bój się prosić o pochwałę i rekomendację. Również koledzy i koleżanki z pracy mogą wystawić Ci referencję i tym samym zwiększyć Twoją wiarygodność i potwierdzić jakość Twojej pracy.

Dobra praktyka: Poproś ostatnio zatrudnioną osobę o krótki komentarz i wystawienie opinii na temat współpracy z Tobą. 

Niekorzystna praktyka: Brak kontaktu z prośbą o rekomendację jest w tym przypadku najgorszą opcją. 

Dbanie o dobry wizerunek Rekrutera nie jest najłatwiejszą sprawą. Z pewnością jednak jest to gra warta tego trudu. Dobry wizerunek ma bezpośredni wpływ na Twoją pracę i pomaga w realizacji celów. Powyżej wymieniłam tylko kilka metod na poprawienie swojej opinii. A jakie są Twoje metody? Co Ci pomaga w budowaniu dobrego wizerunku wśród Kandydatów?

Natalia Szubert

Natalia Szubert

Chcesz wiedzieć więcej?

Jeśli masz konkretne pytania prześlij je do nas przez formularz kontaktowy.

Poznaj nas bliżej

Dołącz do naszej grupy
i bądź na bieżąco
z trendami w HR!

TP_www_BOTTOM_HR

Talent Place jest częścią Everuptive Group, dostawcy skutecznych rozwiązań dla biznesu, działających w oparciu o potencjał Internetu i nowoczesnych technologii.

Masz pytania? kontakt@talentplace.pl

DOŁĄCZ DO NEWSLETTERA
HR HERO

Bądź na bieżąco z tym, co dzieje się
w branży HR i rekrutacji!